Test ze znajomości słownictwa
Część 1: Dopasowywanie (Matching) Dopasuj angielskie słowa do ich polskich odpowiedników.
ceiling
acquaintance
frown
demand
postpone
mouldy
attempt
gain
recover from
substitute teacher
A. spleśniały
B. znajomy
C. żądać
D. odzyskać zdrowie po
E. nauczyciel zastępca
F. zdobyć
G. zmarszczyć brwi
H. sufit
I. odłożyć w czasie
J. próbować
Część 2: Uzupełnianie zdań (Fill in the blanks) Uzupełnij luki odpowiednim słowem z listy.
He didn’t _______ to lock the door, so he had to go back home.
She finally managed to _______ her fear of public speaking.
I can't _______ the noise from the construction site anymore!
The teacher asked the students to _______ their homework before Friday.
We ran out of milk, so we need to _______ some more.
They _______ on having dinner at that restaurant, even though it was fully booked.
I didn’t expect him to _______ my invitation.
The scientists are trying to _______ the data to find a solution.
The lecture will _______ at 10 a.m.
She was so nervous that she started to _______ under her breath.
Część 3: Wybór wielokrotny (Multiple Choice) Wybierz poprawną odpowiedź.
"Neither my mother _______ my father like horror movies." a) or
b) nor
c) and
d) but"She is _______ for her amazing paintings." a) known
b) famous
c) popular
d) familiar"You _______ go to the dentist if you have a toothache." a) ought to
b) needn't
c) shouldn't
d) mustn't"The company decided to _______ a new branch in London." a) run out of
b) turn out
c) set up
d) take place"She finally came up with a brilliant _______ for the problem." a) solution
b) concern
c) property
d) contest
Część 4: Tłumaczenie (Translation) Przetłumacz na język angielski.
Wpadłem na niego w centrum handlowym.
Zdołałam rozwiązać ten problem.
Czy on nalega na spotkanie?
Biorąc wszystko pod uwagę, to była dobra decyzja.
Nie mogę znieść hałasu w tym miejscu.
Część 5: Tworzenie zdań (Sentence Formation) Użyj podanych słów w zdaniu w odpowiednim kontekście.
encounter
encourage
emphasize
implement
depend on
questions worksheet
https://edienglish.com/A1A2.html\
Komentarze
Prześlij komentarz